Kunnanjohtajan katsaus
Keskikesän tervehdys Ruovedeltä
Hyvät ruovesiläiset, kesäasukkaat ja vierailijat,
Ruoveden keskikesä on tänä vuonna käynnistynyt vilkkaana ja tapahtumarikkaana. Kuntamme on täyttynyt kohtaamisista ja yhdessä tekemisen hengestä. On ollut ilo seurata, kuinka kylät, yhdistykset ja toimijat ovat jälleen kerran luoneet monipuolisen kesän, joka tuo ihmisiä yhteen niin järvien rannoille kuin tapahtumien keskelle.
Kesän ohjelmasta löytyy jokaiselle jotakin. Jo nyt kesätapahtumat, kyläjuhlat ja toritapahtumat ovat keränneet runsaasti väkeä, ja kulttuurin ystäviä ovat ilahduttaneet konsertit, näyttelyt ja paikalliset esitykset. Myös liikunnan ja ulkoilun mahdollisuudet ovat houkutelleet niin kuntalaisia kuin kesävieraita nauttimaan luonnostamme. Erityisen hienoa on nähdä, miten eri puolilla Ruovettä järjestettävät tapahtumat vahvistavat kylien elinvoimaa ja yhteishenkeä. Pääset tutustumaan Ruoveden tapahtumiin oheisen linkin kautta https://www.ruovesi.fi/kunta-info-ja-hallinto/tietoa-ruovedesta/tapahtumat
Haluan esittää lämpimät kiitokseni kaikille tapahtumien järjestäjille, vapaaehtoisille, yhdistyksille ja yhteistyökumppaneille. Ilman teidän panostanne, aikaa ja intohimoa tämä rikas kesätarjonta ei olisi mahdollinen. Teette korvaamatonta työtä Ruoveden viihtyisyyden ja vetovoiman eteen.
Voimme myös todeta tyytyväisinä, että vuosi 2025 päättyi kunnassamme hyvään taloudelliseen tulokseen. Se antaa meille vakaan pohjan kehittää palveluita ja viedä Ruovettä eteenpäin suunnitelmallisesti ja vastuullisesti.
Samalla tiedämme, että tulevaisuus tuo mukanaan myös haasteita. Muuttuva toimintaympäristö edellyttää meiltä harkittuja päätöksiä ja kykyä uudistua. Ruovedellä on kuitenkin vahva perinne siitä, että vaikeuksista selvitään yhdessä. Yhteistyö, aktiivinen paikallinen toiminta ja usko yhteiseen tulevaisuuteen ovat kantaneet meitä tähän asti – ja kantavat myös jatkossa.
Toivotan kaikille aurinkoista, levollista ja elämyksellistä kesää Ruovedellä. Nautitaan yhteisestä ajasta ja tehdään tästä kesästä yhdessä ikimuistoinen.
Ystävällisin terveisin,
Toni Leppänen
kunnanjohtaja
Verkkokauppa